Дата: 06 Ное 2023
„Всяко бижу разказва история.“ -Gem Hunt
Трябва да проучим техниките и свойствата за събиране на материали.
В съответствие с темата, определена за дизайна на бижута, материалът може да бъде камък, метал, шнур, мъниста, черупки и др. Трябва да събираме картини, образци на бижута и предмети от природата.
Докато събираме материали, подходящи за темата, определена в дизайна на бижута, трябва да проучим значението на използването на традиционни, местни материали и техники.
Трябва да събираме информация: международни модни тенденции, нужди на бизнеса и потребителите, технологични и технически познания, необходими за производството на продукта, функционалността на продукта, неговата функционалност, природа и списания, музеи, библиотеки и култури, магазини.
Трябва да съберем всички тези данни в изследователска тетрадка.
Трябва да правим чертежи за проучване: По време на проучване на пазара трябва да правим чертежи като бележки в тетрадката.
Трябва да водим линейни бележки, които могат да се използват като вдъхновение, като улавяме очертанията на модели, които са модерни на пазара и са в челните редици на търсенето на клиентите.
След определяне на темата в дизайна на бижута, следващият етап е събирането на материал.
Трябва да съберем подробна информация за темата.
Информацията, която трябва да се използва за таблото за дизайн, което има важно място в създаването на дизайна, включва всички материали като снимки, проби от камък и метал, растения, парчета плат, снимки и др.
Поради тази причина ние трябва да събираме материал съзнателно и систематично, в съответствие с избраната тема.
Източници на вдъхновение в изследването на дизайна
• Модни тенденции:
• Печатни и визуални ресурси:
• Цветни истории:
• Дизайнерска дъска:
• Различни камъни, мъниста, метали:
• Бижута от различни периоди:
• Мода на деня
• Списания и филми
Трябва да се започне с това, че избраната тема е свързана с текущите тенденции.
Няма смисъл да създавате дизайни отново и отново около теми, които се повтарят от години.
За тази цел трябва да се насочат към далновидни проучвания, които следват съвременните тенденции в иновативното мислене.
Поради тази причина трябва да сме наясно с тенденциите, определени преди година в бижутерската индустрия и да създадем качествени дизайни, които включват културни характеристики за новия сезон.
Печатни и визуални източници: Енциклопедии, вестници, списания, публикации по темата, каталози. Трябва да събираме информация и снимки, получени от печатни източници.
Визуалните ресурси включват модни ревюта, панаири, изложби и музеи.
Трябва да се опитаме да се възползваме от всички визуални ресурси, подходящи за избрания предмет.
Например; Гледането на модно шоу за бижута или посещението на панаири и правенето на наблюдения ще бъдат важни ресурси в дизайна на бижута.
За дизайна на бижута не е достатъчно просто да следите изложби и модни ревюта, свързани с бижута.
Необходимо е да се следват различни клонове на изкуството, да се посещават художествени изложби, да се посещават модни ревюта на дрехи, които допълват бижута и подобни арт събития.
За да придобием различни гледни точки, трябва да следим отблизо визуалните източници, за да събираме материали, като следваме новите технологични разработки.
Това е колекция от цветови типове, избрани от тенденциите, определени в бижутерската индустрия и поставянето им в ред. Това често се прави във връзка с сценария.
Дизайнерска дъска; Включва всички материали като информация, снимки, камък, метални проби, растения, парчета плат, снимки и т.н.
Различни камъни, мъниста, метали: При проектирането на модел на бижу се проектира модел, подходящ за съществуващия камък.
Или, ако няма желан камък, след проектиране на модела трябва да се избере камък, който да отговаря на метала, цвета и формата на модела.
Формата на бижуто и камъкът трябва да образуват цялост един с друг и едното не трябва да надделява над другото.
Освен това при дизайна на бижута трябва да се изберат метали, които да отразяват добре модела, да бъдат оформени в желаното качество, да имат желания цвят и желаната характеристика и да се определи текстурата, която да се използва върху металната повърхност.
Текстурата е структурата на външната повърхност на обект, която може да се усети при докосване и да се види при гледане.
Най-общо можем да определим текстурата в арт продуктите като елемент на въздействие, който може да бъде възприет и схванат чрез сетивата на зрението и докосването. Докато в миналото художествените продукти са били предназначени да имат предварително определени изображения чрез повърхност, боя и различни процеси,
В наши дни можем да дефинираме материала според вътрешната му структура, да го оценим по отношение на собствените му възможности и да оформим текстурата на материала според собствената му организационна структура.
Текстурата е важен фактор за бижутата.
Можем да кажем, че текстурата в бижутата е елементът, който придава смисъл на бижуто.
В процеса на създаване на оригинален дизайн няма да е възможно да се гарантира оригиналността и изразителността на бижуто с чистата му форма.
Трябва да разберем, че текстурата на продукта е поне толкова важна, колкото и формата му.
До такава степен, че завършеното състояние на бижуто, покрито с текстура, която пасва на вътрешната му структура и формален израз, е успешното представяне на целостта на индивидуалния израз, който споменахме.
Формата и текстурата, които правят презентацията, са витрината на формата.
Това, което е задължително за всички произведения на изкуството, е условието за оригиналност.
Бижутата са произведение на изкуството в зависимост от въображението и описанието на дизайнера.
За да има едно бижу с уникално качество, използваният материал или материали трябва да са съвместими един с друг, както и текстурата на повърхността, тоест неговата текстура, и формата му трябва да бъдат създадени, като се вземат предвид подходящите условия за неговия характер.
Защото освен изключителната форма на бижуто, което ще го представи, това е и ефектът, който текстурата има върху зрителя.
Текстурата е важен допълващ елемент.
Както във всички видове артистични дейности, първото нещо, което трябва да се направи в дизайна на бижута, е създаването на нови продукти.
Иновациите са същността на бизнеса.
Това е процес, който завършва с артистична иновация под формата на продукт, произведение на изкуството.
Защото едно произведение на изкуството се ражда във въображението на художника и започва да съществува самостоятелно, след като е създадено като материално въплъщение на определена идея.
Много тъканни проби са се появили случайно по този начин и се използват днес.
Текстурните елементи са толкова богати, че дизайнерът може да създава текстури, които никога не са били създавани или опитвани преди, използвайки собствената си логика и експериментални методи.